Festiwal Muzyki EMANACJE 2016 - Tydzień IX
To już przedostatni tydzień tegorocznego Festiwalu EMANACJE! Zapraszamy na otwarte dla publiczności przesłuchania w ramach II Konkursu Skrzypków Jazzowych im. Zbigniewa Seiferta oraz koncerty wiodących polskich kameralistów tworzących kwintet Surrealistic Five, podczas których odbędzie się prapremierowe wykonanie nowego utworu Hanny Kulenty!
Konkurs im. Zbigniewa Seiferta (Lusławice, 24-25-26 sierpnia)
By oddać hołd postaci zmarłego przedwcześnie geniusza jazzowych skrzypiec, a przede wszystkim promować i utrwalać jego dokonania wśród młodych artystów na całym świecie, Fundacja jego imienia organizuje Międzynarodowy Jazzowy Konkurs Skrzypcowy im. Zbigniewa Seiferta. Do II edycji konkursu napłynęło 59 zgłoszeń z 13 krajów. Po przesłuchaniu nadesłanych nagrań jury Konkursu, w którym zasiadają: słynny nowojorski skrzypek Mark Feldman, perkusista niegdysiejszych zespołów Tomasza Stańki i Zbigniewa Seiferta – Janusz Stefański oraz Josh Grossman - Dyrektor Artystyczny Stowarzyszenia Toronto Downtown Jazz i Toronto Jazz Festival, wybrało 10 muzyków, którzy zaproszeni zostali na przesłuchania konkursowe w Europejskim Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego w Lusławicach. Podobnie jak podczas pierwszej edycji Konkursu swojego laureata będzie mogła również wybrać publiczność. Głosowanie odbędzie się za pośrednictwem specjalnej platformy radiowej, gdzie z dowolnej części świata miłośnicy jazzu będą mogli śledzić wszystkie etapy konkursowych zmagań: www.seifertcompetition.com
Surrealistic Five – prawykonanie Kwintetu fortepianowego „Smokey White” Hanny Kulenty (Lusławice, 27 sierpnia; Nowy Sącz 28 sierpnia)
Nowy utwór uznanej polsko-holenderskiej kompozytor – Hanny Kulenty - zabrzmi po raz pierwszy podczas Festiwalu EMANACJE, dzięki dofinansowaniu Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu „Zamówienia Kompozytorskie”. Koncerty w Lusławicach i Nowym Sączu będą również okazją do spotkania z autorką – Hanną Kulenty, która pojawi się na koncertach w roli gościa specjalnego, wprowadzając publiczność w tematykę jej języka kompozytorskiego i nowego dzieła. Wystąpi kwintet Surrealistic Five złożony z wybitnych polskich kameralistów i solistów, będący próbą kooperacji różnych środowisk artystycznych. Młodzi wykonawcy związani z Akademią Muzyczną w Bydgoszczy, Uniwersytetem Muzycznym im. F. Chopina w Warszawie, a także najważniejszymi instytucjami kulturalnymi w Polsce (Filharmonia Narodowa w Warszawie, Orkiestra Sinfonia Iuventus, Narodowe Forum Muzyki) postanowili połączyć swoje siły na polu wykonawstwa muzyki kameralnej, która jest ich wspólną pasją. W programie koncertów, poza utworem Hanny Kulenty, zabrzmi także perła polskiej kameralistyki XIX wieku – Kwintet fortepianowy g-moll Juliusza Zarębskiego.
Informacje i rezerwacja bezpłatnych biletów na wydarzenia festiwalowe – www.emanacje.pl
Zapraszamy!
Seifert Competition
II Międzynarodowy Jazzowy Konkurs Skrzypcowy im. Zbigniewa Seiferta
Lusławice
Sala koncertowa Europejskiego Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego
Środa, 24 sierpnia, 19:00
Przesłuchania konkursowe – półfinał I
Czwartek, 25 sierpnia, 19:00
Przesłuchania konkursowe – półfinał II
Piątek, 26 sierpnia, 19:00
Przesłuchania konkursowe – finał
Półfinaliści II Międzynarodowego Jazzowego Konkursu Skrzypcowego im. Zbigniewa Seiferta:
Mario Forte (Francja)
Mathias Levy (Francja)
Florian Willeitner (Niemcy)
Stephan Braun (wiolonczela, Niemcy)
Florian Sighartner (Austria)
Apel-les Carod Requesens (Hiszpania)
Dominika Rusinowska (Polska)
Marcin Hałat (Polska)
Mateusz Smoczyński (Polska)
Krzysztof Lenczowski (wiolonczela, Polska)
Surrealistic Five
Sobota, 27 sierpnia, 19:00
Lusławice
Sala koncertowa Europejskiego Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego
Niedziela, 28 sierpnia, 19:00
Nowy Sącz
MCK Sokół
Surrealistic Five:
Maria Machowska, skrzypce
Michał Szałach, skrzypce
Artur Rozmysłowicz, altówka
Filip Syska, wiolonczela
Bartłomiej Wezner, fortepian
w programie:
Hanna Kulenty – „Smokey White” na kwintet fortepianowy (prawykonanie)
Juliusz Zarębski – Kwintet fortepianowy g-moll op. 34
Odsłony: 1685