Kliknij aby oglądnąć

II Konkurs Palm Wielkanocnych w Zakliczynie

Opublikowano: czwartek, 16, marzec 2023 tekst: Monika Kulak, grafika: Stanisław Kusiak

konkurs plakat zmnW ubiegłym roku po raz pierwszy w Zakliczynie został zorganizowany Konkurs Palm Wielkanocnych, który cieszył się sporym zainteresowaniem. W Niedzielę Palmową można było oglądać coraz to dłuższe i strojniejsze palmy wielkanocne. W tym roku również zaplanowano nagrodzenie najpiękniejszych Palm Wielkanocnych wykonanych w tradycyjny sposób, tak jak to robili nasi rodzice i dziadkowie.

Serdecznie zapraszamy do udziału w II Konkursie Palm Wielkanocnych w Zakliczynie. Organizatorami Konkursu są: Burmistrz Miasta i Gminy Zakliczyn Dawid Chrobak, Zakliczyńskie Centrum Kultury i Gminna Komisja ds Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Zakliczynie.

 

 

Szczegóły Konkursu zawarte są w Regulaminie i na załączonym plakacie.

 

REGULAMIN II KONKURSU PALM WIELKANOCNYCH w Zakliczynie

 

Konkurs odbywa się pod patronatem Burmistrza Miasta i Gminy Zakliczyn. Organizatorem Konkursu jest Zakliczyńskie Centrum Kultury i Gminna Komisja ds. Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Zakliczynie.

 

1. Cel konkursu:


• kultywowanie i popularyzacja wartościowych tradycji regionu Krakowiaków Wschodnich oraz Pogórzan
• podtrzymanie tradycji Roku Obrzędowego,
• promocja dorobku kulturowego regionu,
• integracja środowisk lokalnych


2. Zakres przedmiotowy


Palma wielkanocna wykonana z tradycyjnych materiałów, techniką i formą charakterystyczną dla naszego regionu. Wyklucza się użycie materiałów współczesnych (barwione trawy, sztuczne kwiaty, wstążki z tworzywa sztucznego, druty, taśmy samoprzylepne, spraye, brokaty, itp...). Przy ocenie prac pod uwagę wzięte będą takie elementy jak:
♦ forma i technika wykonania, sposób zdobienia charakterystyczny dla danego regionu oraz użyte materiały,
♦ precyzja wykonania,
♦ walory estetyczne i artystyczne.


3. Termin konkursu


Konkurs zostanie przeprowadzony w dniu 02.04.2023r. (Niedziela Palmowa), rozpoczęcie: godzina 13:00.

 

4. Miejsce konkursu:

 

Rynek obok Ratusza


5. Kategorie konkursu


Konkurs rozstrzygany będzie w jednej kategorii.

Palma tradycyjna
Palma wykonana według tradycyjnych wzorców, przy użyciu materiałów takich jak:
• bazie wierzbowe,
• bukszpan,
• naturalne kwiaty i zioła (susz),
• różnokolorowe wstążki (bibuła), wiązane w układzie tradycyjnym, nawiązujące swoją barwą do przyrody, obrzędów liturgicznych i zdobnictwa Krakowiaków Wschodnich oraz Pogórzan. Niedopuszczalne są gotowe i sztuczne elementy.


6. Ocena palm


a) Oceny dokona powołane przez organizatorów jury.
b) O przyznaniu nagród rzeczowych i dyplomów decyduje jury.
c) W konkursie nagradzane zostaną pierwsze trzy miejsca.
d) Jury zastrzega sobie prawo do przyznania nagrody Grand Prix konkursu oraz wyróżnień.


7. Zgłoszenia


a) Zgłoszenia do udziału w konkursie przyjmowane będą do dnia 30.03.2023 r.
b) Warunkiem uczestnictwa w konkursie jest przedstawienie wypełnionych i podpisanych dokumentów:
- Zgłoszenie na II Konkurs Palm Wielkanocnych
- Klauzula zgody na przetwarzanie danych osobowych,
- Klauzula zgody na rozpowszechnianie wizerunku,
- Obowiązek informacyjny w przypadku osób niepełnoletnich ww. dokumenty podpisuje rodzic/opiekun prawny dziecka.
c) Wypełnione zgłoszenie odbierane będą przez powołaną osobę, która zweryfikuje kompletność dokumentów.


8. Rozstrzygnięcie konkursu i wręczenie nagród


a) Obrady Jury odbędą się w dniu konkursu godzina rozpoczęcia uzależniona jest od ilości zgłoszeń oraz czasu przyjmowania palm,
b) Ogłoszenie wyników konkursu i wręczenie nagród nastąpi dnia 02.04.2023r. o godz. 14:30 przed budynkiem ratusza.
c) Wyniki zostaną opublikowane na stronie internetowej Zakliczyńskiego Centrum Kultury (www.kultura-zakliczyn) oraz na facebooku.


9. Postanowienia końcowe


a) Komisja konkursu jest niezawisła w swojej ocenie. Jej werdykt jest niepodważalny i ostateczny.

b) Przebieg prac komisji jest udokumentowany w protokole.
c) Organizator dokonuje interpretacji zapisów niniejszego regulaminu i rozstrzyga ostatecznie zgłaszane kwestie sporne.
d) Od oceny komisji konkursowej, uczestnikom konkursu nie przysługuje odwołanie.

 

 

 

ZGŁOSZENIE NA II KONKURS PALM WIELKANOCNYCH w ZAKLICZYNIE

 

Imię i nazwisko: _____________________________________________________________


Wiek: _____________________________________________________________________


Rodzic/opiekun: _____________________________________________________________


Nr tel.: _____________________________________________________________________

 

Oświadczam, iż zapoznałem się z treścią Regulaminu Konkursu i akceptuję go w całości.

 

ZGŁOSZENIE NA II KONKURS PALM WIELKANOCNYCH w ZAKLICZYNIE

Zgoda na przetwarzanie danych osobowych i klauzula RODO

………………………………………………
data, podpis

 

 

 

Odsłony: 1063