REGULAMIN III KONKURSU PALM WIELKANOCNYCH w Zakliczynie
Konkurs odbywa się pod patronatem Burmistrza Miasta i Gminy Zakliczyn. Organizatorem Konkursu jest Zakliczyńskie Centrum Kultury i Gminna Komisja ds. Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Zakliczynie.
1. Cel konkursu:
• kultywowanie i popularyzacja wartościowych tradycji regionu Krakowiaków Wschodnich oraz Pogórzan
• podtrzymanie tradycji Roku Obrzędowego,
• promocja dorobku kulturowego regionu,
• integracja środowisk lokalnych.
2. Zakres przedmiotowy
Palma wielkanocna wykonana z tradycyjnych materiałów, techniką i formą charakterystyczną dla naszego regionu. Wyklucza się użycie materiałów współczesnych (barwione trawy, kłosy zboża, sztuczne kwiaty, krepina, klej na gorąco, wstążki z tworzywa sztucznego, druty, taśmy samoprzylepne, spraye, brokaty, itp...).
Przy ocenie prac pod uwagę wzięte będą takie elementy jak:
♦ forma i technika wykonania, sposób zdobienia charakterystyczny dla danego regionu oraz użyte materiały,
♦ precyzja wykonania,
♦ walory estetyczne i artystyczne.
3. Termin konkursu
Konkurs zostanie przeprowadzony w dniu 24.03.2024r. (Niedziela Palmowa), zgłoszenia od godziny 12:00 w przed ratuszem w Zakliczynie, a w razie niepogody w Sali im. Spytka Jordana w Ratuszu.
4. Miejsce konkursu:
Rynek przed Ratuszem
5. Kategorie konkursu
Konkurs rozstrzygany będzie w jednej kategorii: Palma tradycyjna.
Palma wykonana według tradycyjnych wzorców, przy użyciu materiałów takich jak:
• bazie wierzbowe,
• bukszpan,
• zielenina całoroczna,
• naturalne kwiaty i zioła (susz) ,
• różnokolorowe wstążki i kwiaty (bibuła), wiązane w układzie tradycyjnym, nawiązujące swoją barwą do przyrody, obrzędów liturgicznych i zdobnictwa Krakowiaków Wschodnich oraz Pogórzan. Niedopuszczalne są gotowe i sztuczne elementy.
6. Ocena palm
a) Oceny dokona powołane przez organizatorów jury.
b) O przyznaniu nagród rzeczowych i dyplomów decyduje jury.
c) W konkursie nagradzane zostaną pierwsze trzy miejsca.
d) Jury zastrzega sobie prawo do przyznania nagrody Grand Prix konkursu oraz wyróżnień.
7. Zgłoszenia
a) Zgłoszenia do udziału w konkursie przyjmowane będą do dnia 22.03.2024 r.
w Zakliczyńskim Centrum Kultury
b) Warunkiem uczestnictwa w konkursie jest przedstawienie wypełnionych i podpisanych dokumentów:
- Zgłoszenie na III Konkurs Palm Wielkanocnych
- Klauzula zgody na przetwarzanie danych osobowych,
- Klauzula zgody na rozpowszechnianie wizerunku,
- Obowiązek informacyjny w przypadku osób niepełnoletnich ww. dokumenty podpisuje rodzic/opiekun prawny dziecka.
c) Wypełnione zgłoszenie odbierane będą przez powołaną osobę, która zweryfikuje kompletność dokumentów.
8. Rozstrzygnięcie konkursu i wręczenie nagród
a) Obrady Jury odbędą się w dniu konkursu godzina rozpoczęcia uzależniona jest od ilości zgłoszeń oraz czasu przyjmowania palm,
b) Ogłoszenie wyników konkursu i wręczenie nagród nastąpi dnia 24.03.2024r. o godz. 13:45 przed budynkiem ratusza.
c) Wyniki zostaną opublikowane na stronie internetowej Zakliczyńskiego Centrum Kultury (www.kultura-zakliczyn), zakliczyninfo.pl oraz na facebook’u.
9. Postanowienia końcowe
a) Komisja konkursu jest niezawisła w swojej ocenie. Jej werdykt jest niepodważalny i ostateczny.
b) Przebieg prac komisji jest udokumentowany w protokole.
c) Organizator dokonuje interpretacji zapisów niniejszego regulaminu i rozstrzyga ostatecznie zgłaszane kwestie sporne.
d) Od oceny komisji konkursowej, uczestnikom konkursu nie przysługuje odwołanie.
ZGŁOSZENIE NA III KONKURS PALM WIELKANOCNYCH w ZAKLICZYNIE
Imię i nazwisko: ____________________________________________________
Wiek: _____________________________________________________________
Rodzic/opiekun: _____________________________________________________
Nr tel.: ____________________________________________________________
Oświadczam, iż zapoznałem się z treścią Regulaminu Konkursu i akceptuję go
w całości.
ZGŁOSZENIE NA III KONKURS PALM WIELKANOCNYCH w ZAKLICZYNIE
Zgoda na przetwarzanie danych osobowych i klauzula RODO
………………………………………………
data, podpis