Kliknij aby oglądnąć

Podsumowanie programu grantowego mPotęgi w SP w Filipowicach

Opublikowano: poniedziałek, 27, grudzień 2021 tekst i foto: Dariusz Stojowski

019Dnia 17 grudnia podczas uroczystej akademii zakończyliśmy realizację programu mPotęga, finansowanego ze środków Fundacji mBanku. Przypomnijmy... W VIII edycji mPotęgi – programu grantowego fundacji mBanku grantami nagrodzono 161 projektów z całej Polski. Dofinansowanie otrzyma 91 projektów kierowanych do uczniów klas 4-6 i 70 projektów dla uczniów klas 7-8 szkół podstawowych. Łączna kwota, jaką w tym roku mFundacja prowadzona przez mBank przeznaczy na granty, wyniesie blisko 943 tys. zł.

 


Z przyjemnością informowaliśmy, że zgłoszone przez naszą szkołę projekty „Z tabliczką mnożenia za pan brat” i „Oswajamy potęgi i pierwiastki” otrzymały dofinansowanie. W naszej szkole projektem „Z tabliczką mnożenia za pan brat” byli objęci uczniowie z klas 4-6 SP. Projekt miał na celu m.in. odczarowanie dzieciom i młodzieży matematyki i zachęcenie ich do zgłębiania tej nauki. Wartość grantu wynosi 4 810 zł. Koordynatorem Projektu mPotęgi był pan Dariusz Stojowski a osobą realizującą była pani Dyrektor Irena Kusion.


001W skrócie:
Przeprowadziliśmy 12 godzinnych spotkań warsztatowych z uczniami po 4 w każdej z klas, 1 spotkanie z rodzicami oraz Turniej tabliczki mnożenia. Dzieci brały udział w przygotowanych przez nauczyciela ciekawych i aktywizujących zajęciach w oparciu o tabliczkę mnożenia. Podczas warsztatów uczniowie z rodzicami wykonywali na przemian zadania przygotowane przez prowadzącą. Druga część była bardziej przyjemna – wspólna integrująca zabawa matematyczna.


006Dużo się działo, uczniowie chętnie przychodzili na wszystkie zajęcia. Z klas 4 – 6 udział w zajęciach wzięło 100% uczniów - w sumie 26. W trakcie trwania projektu uczniowie mogli zdobywać za znajomość tabliczki mnożenia punkty mPotęgi, za które w sklepiku przygotowanym na tę okazję na podsumowaniu mogli wymieniać na przybory szkolne i inne gadżety.


Zajęcia warsztatowe były swoistym przygotowaniem do Turnieju mPotęgi w trakcie, którego w każdej z klas wyłoniliśmy Mistrza i Wicemistrza tabliczki mnożenia. Tytuł Mistrza tabliczki mnożenia uzyskali: Alan Budzelewski – klasa 4, Julia Osuch – klasa 5, Julia Krupa – klasa 6. Tytuł Wicemistrz tabliczki uzyskali: Oliwier Płonka – klasa 4, Daniel Martyka – klasa 5, Jarosław Kierczak – klasa 6. GRATULUJEMY!!!


Projektem „Oswajamy potęgi i pierwiastki” byli objęci uczniowie z klas 7-8 SP. Projekt miał na celu m.in. doskonalenie i utrwalenie sposobów działań na potęgach i pierwiastkach oraz zachęcenie ich do zgłębiania tej nauki. Wartość grantu wynosi 7 430 zł. Koordynatorem Projektu mPotęgi i osobą realizują był pan Dariusz Stojowski.


W skrócie:
Przeprowadziliśmy 11 dwugodzinnych spotkań warsztatowych z uczniami, 1 spotkanie z rodzicami oraz Turniej potęgi i pierwiastka. Uczniowie brały udział w przygotowanych przez nauczycieli ciekawych i aktywizujących zajęciach w oparciu o przygotowane materiały ćwiczeniowe.


Podczas warsztatów uczniowie z rodzicami wykonali wspólnie przygotowane zadania utrwalające poznane w czasie zajęć własności potęg i pierwiastków.
Z klas 7 – 8 udział w zajęciach wzięło 80% uczniów - w sumie 20 ( 5 więcej niż planowano w projekcie). W trakcie trwania projektu uczniowie mogli zdobywać w trakcie zajęć punkty mPotęgi, za które w sklepiku przygotowanym na tę okazję na podsumowaniu mogli wymieniać na przybory szkolne i inne gadżety. W trakcie ostatnich zajęć powstała gra planszowa pod tytułem „Milionerzy – potęgi i pierwiastki”.


Zajęcia warsztatowe były swoistym przygotowaniem do Turnieju mPotęgi w trakcie, którego w każdej z klas wyłoniliśmy Mistrza i Wicemistrza. Tytuł Mistrza mPotęgi uzyskali: Katarzyna Wróbel – klasa 7, Michał Wszołek – klasa 8. Tytuł Wicemistrza mPotęgi uzyskali: Weronika Chruściel – klasa 7, Gabriela Kijowska – klasa 8. GRATULUJEMY!!!

 

Na wspólnym podsumowaniu dwóch projektów nastąpiło wręczenie dyplomów i nagród zwycięzcom oraz upominków dla uczestników. Z funduszy programu zakupiliśmy dwa kalkulatory, materiały biurowe oraz inne potrzebne do realizacji zadań przedmioty, nagrody oraz napoje i słodkości na zajęcia.
Swymi działaniami pokazywaliśmy, że zależy nam na ciekawym i efektywnym uczeniu matematyki, że matematykę można zrozumieć i polubić.


Dziękujemy wszystkim, którzy wspierali nasze inicjatywy, mające na celu poszukiwanie kreatywnych sposobów poznawania przez dzieci i młodzież świata matematyki. A co się działo najlepiej zobrazują zdjęcia w dołączonej galerii.


Dariusz Stojowski

 mpotega  mpotega  mpotega
 mpotega  mpotega  mpotega
 mpotega  mpotega  mpotega
 mpotega  mpotega  mpotega
 mpotega  mpotega  mpotega
 mpotega  mpotega  mpotega
 mpotega  mpotega  mpotega
 mpotega   

Odsłony: 796