uzm

Przejście do firmy KM-Net

reklama2020

olszwywoz

heligonW dniach od 28 do 31 sierpnia 2020 roku członkowie Zakliczyńskiego Klubu Małopolskich Heligonistów i Harmonistów Stowarzyszenia „Klucz”, działającym przy ZCK pod kierunkiem prezesa Tadeusza Malika, zorganizowali trzydniową wycieczkę do Kazimierza Dolnego. Głównym celem tej wycieczki był udział w 54 Ogólnopolskim Festiwalu Kapel i Śpiewaków Ludowych. Jest to jeden z najbardziej cenionych i najsłynniejszych festiwali w Polsce. Przyjeżdżają na niego najwybitniejsi artyści ludowi z całej Polski. W tym roku Województwo Małopolskie w kategorii instrumentalista reprezentował Tadeusz Malik, który został nominowany przez MCK „Sokół” w Nowym Sączu. Festiwal trwa dwa dni, i tak też było w tym roku, jednak z powodu panującej sytuacji miał inny przebieg niż zazwyczaj. Wiele punktów programu nie mogło się odbyć ze względu na wymogi sanitarne.

Gdy pojawiła się informacja o festiwalu ze strony Tadeusza padła propozycja, aby przy okazji zorganizować wycieczkę dla wszystkich chętnych członków klubu. I tak też 28 sierpnia o 4.00 rano wyruszyliśmy wesołym autokarem na wycieczkę pełną wrażeń i niezapomnianych chwil. Pierwszego dnia wraz z przewodnikiem zwiedzaliśmy Kazimierz Dolny nad Wisłą. To bardzo urokliwe miasto artystów, galerii, zabytkowych uliczek, kościołów mogliśmy podziwiać z Góry Trzech Krzyży. Tam również zajadaliśmy się kazimierskimi kogutami. Na koniec dnia czekał nas rejs statkiem po Wiśle, gdzie wraz z innymi turystami, w tym wicemarszałkiem Sejmu Stanisławem Tyszką, mogliśmy wspólnie pograć i pośpiewać. Jednym z miejsc godnych polecenia jest zdecydowanie Wąwóz Korzeniowy, który zachwyca swym wyglądem. Drugiego dnia zaraz po śniadaniu wyruszyliśmy co centrum miasta gdzie odbywał się 54 Festiwal Kapel i Śpiewaków Ludowych,aby kibicować naszemu prezesowi, który występował jako pierwszy i zdobył wyróżnienie w tak prestiżowym konkursie. Po występie wywiady dla Polskiego Radia, zdjęcia i ciąg dalszy zwiedzania. Zwiedzanie zaczęliśmy od Sanktuarium Matki Bożej Kębelskiej w Wąwolnicy, gdzie miały miejsce różne cuda i uzdrowienia. Następnie mogliśmy podziwiać piękny Park Zdrojowy w Nałęczowie. Nałęczów to miasto, które ma status uzdrowiska. W Nałęczowie znajduje się Park Zdrojowy, sanatoria, a także rozlewnia popularnej w Polsce i za granicą wody mineralnej „Nałęczowianka”. Lekcja historii jaką przekazał nam przewodnik była bezcenna, za co jesteśmy mu ogromnie wdzięczni. W niedzielę przyszedł czas, aby pożegnać się z Kazimierzem Dolnym i pięknym Nałęczowem. Nie inaczej jak muzycznie pożegnaliśmy te piękne, urokliwe i malownicze miejsca. W drodze powrotnej zrobiliśmy postój w równie pięknym i pełnym zabytków Sandomierzu.

Bardzo serdecznie dziękujemy Panu Dyrektorowi ZCK Kazimierzowi Dudzikowi, który poparł nasz pomysł i wsparł naszą wycieczkę finansowo. Podziękowania kierujemy również w stronę wszystkich uczestników wycieczki, którzy stworzyli niezapomnianą rodzinną atmosferę. Oby więcej taki wyjazdów!

Członkowie Zakliczyńskiego Klubu Małopolskich Heligonistów i Harmonistów

Poniżej fotorelacja.

Partner zakliczyninfo

wizytówka

Archiwum

© Oficjalny Portal Internetowy Zakliczyńskiego Centrum Kultury w Zakliczynie. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Wykonanie: M. Papuga. Regulamin witryny www.zakliczyninfo.pl | Zasady przetwarzania danych osobowych